Hyppää sisältöön

Kuusamo sosiaalisessa mediassa

Aktiivinen ja avoin viestintä lisää luottamusta hallintoa kohtaan ja vahvistaa asukkaiden ja vapaa-ajanasukkaiden siteitä Kuusamoon. Sosiaalinen media on lisäpalvelu virallisten viestintäkanavien rinnalla.

Organisaatiokäytössä sosiaalinen media on vain julkisen tiedon vuorovaikutus- ja julkaisukanava. Lakisääteisesti salassa pidettävää tietoa ei saa lainkaan käsitellä sosiaalisessa mediassa

Sosiaalisen median kanavista Kuusamon kaupungilla on käytössä Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn ja YouTube.

Sosiaalisen median palveluiden käytön tavoitteet ovat

  • kuntalaisten mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa kunnan toimintaan
  • avoin ja luottamuksellinen vuorovaikutus ja yhteistyö kuntalaisten kanssa
  • kaupungin maineen ja imagon ylläpito ja vahvistaminen
  • ajankohtaisista asioista tiedottaminen kansalaisille
  • palautteen kerääminen, esim. otakantaa.fi
  • nuorison tavoittaminen nuorison käyttämissä palveluissa

Chat palvelee reaaliaikaisesti

Verkkosivujen chat-palvelussa voit keskustella asiantuntijoiden kanssa reaaliaikaisesti. Kuusamon kaupungin chat-palvelua tarjoavat nuorisotoimi ja kaupungintalon asiakaspalvelun infopiste.

Infopisteen chat

Infopisteen chat on avoinna arkisin klo 9-14. Infopiste vastaa kaupungin yleisestä neuvonnasta ja asiakaspalvelusta.

Lisätietoa asiakaspalvelupisteestä verkkosivulla Kaupungintalon asiakaspalvelu ja neuvonta

Nuorisotoimen BTW-chat

BTW-Chatissa voit keskustella luottamuksellisesti ja nimettömästi, ihan mistä tahansa aiheesta! Nuorisotoimen BTW-Chatin palveluajat julkaistaan nuorisotoimen verkkosivulla Tiedotus ja verkkoneuvonta.