Remontti toi kirjastoon valoa ja avaruutta

Kuusamon pääkirjaston uusitut tilat avautuivat asiakkaille 9.4. Noin neljä kuukautta kestäneessä remontissa uusittiin asiakaspalvelutiski ja sen valaistus, lattiapintoja, kalusteita sekä yleisö-WC:t sisääntulokerroksessa ja lainausosastolla. Remontin valmistumisen myötä kaikki aineistot ja palvelut ovat jälleen käytössä.

Asiakaspalvelutiskin suunnitteli ja toteutti paikallinen Kaluste Päivärinta. Tiskin taustaseinää koristaa Sani Miekkalan akustiikkataideteos Railo. Teoksen materiaalina on käytetty Konto-turveakustiikkalevyä ja siihen on upotettu tehosteeksi hopean sävyistä anodisoitua alumiinia.

Uusi laattalattia ulottuu palvelutiskin ympäriltä kirjaston olkkariin sekä musiikkiosastolle ja taidesalonkiin. Kaupungin pajalla valmistettiin musiikki- ja taideosastoille 26 uutta hyllyä. Aineistojen uudelleensijoittelun myötä on saatu esiin alkuperäisiä lasiseiniä, mikä on tuonut tiloihin lisää avaruuden tuntua.

Kuusamon kirjasto kiittää kaikkia remonttiin osallistuneita. Tervetuloa tutustumaan uusittuihin tiloihin!

Tässä kuvakavalkadissa voit kurkistaa kirjastotalon vaiheisiin

Mitä mieltä olet uudistuksesta?

Miten toivoisit tiloja ja palveluja kehitettävän? Kulttuuri- ja vapaa-aikapalveluiden yhteisessä asiakaskyselyssä voi antaa palautetta ja esittää kehittämisehdotuksia kirjaston tiloista palveluista.

Siirry kyselyyn tästä