Opiskele konetekniikan insinööriksi Kuusamossa!

Hae insinööriksi, yhteishaku 15.3.-30.3. Kajaanin ammattikorkeakoulu

Syksyllä 2023 alkava Kajaanin ammattikorkeakoulun konetekniikan monimuotokoulutus (insinööri AMK) toteutetaan myös Kuusamossa. Tutkinnon voi suorittaa myös työn ohessa. Koulutukseen voi hakea kevään toisessa yhteishaussa 15.–30. maaliskuuta 2023.

Keskeisiä aiheita Kajaanin ammattikorkeakoulun konetekniikan insinöörikoulutuksessa ovat robotit, teollisuuden tuotantomenetelmät, -koneet ja -prosessit. Koulutuksessa perehdytään tuotantoprosessien hallintaan alusta aina tuotteen valmistumiseen saakka. Opiskelu on käytännönläheistä ja opinnoissa tehdään paljon yritysyhteistyötä ja esimerkiksi toteutetaan yrityksiltä saatuja toimeksiantoja.

Opintojen aikana voit valita kaksi suuntautumista seuraavista: kaivannaistekniikka, koneensuunnittelu, kunnossapito, prosessitekniikka, robotiikka tai tuotannon johtaminen. Opiskelu monimuodossa on pääosin netin välityksellä, voi siis opiskella omalta koneelta. Laboraatiotyöt tehdään Kajaanissa. Tenttipaikkana on myös Kuusamo.

Millaisiin tehtäviin valmistun?

Konetekniikan koulutuksesta valmistunut insinööri (AMK) voi työskennellä teollisuudessa tuotannon suunnittelu-, asiantuntija- ja esimiestehtävissä.

Monipuolinen ja laaja-alainen koulutus mahdollistaa työskentelyn mm. tuotantoinsinöörinä, kehitysinsinöörinä, laatuinsinöörinä ja osastoinsinöörinä. Työkokemuksen karttuessa moni alan insinööri työskentelee esimerkiksi linjapäällikkönä, valmistuspäällikkönä, laatupäällikkönä, projektipäällikkönä tai tuotantopäällikkönä.

Lue koulutuksen kuvaus ja valintaperusteet kokonaisuudessaan tästä linkistä: Opintopolku.fi – Insinööri (AMK) Konetekniikka.

Lue lisää ja hae koulutukseen

Aihealueet