Kuusamotalon vesikaton ja julkisivujen saneeraus

Kuusamotalolla on käynnissä vesikaton ja julkisivujen korjaustyöt. Saneerauksessa uusitaan alkuperäinen vesikate ylösnostoineen ja reunapellityksineen sekä julkisivulevyjen elastiset saumaukset uusitaan ja yläpohjan tuuletusta tehostetaan. Lisäksi saneerauksessa uusitaan vesikatolla olevat kattokaivot ja kattoluukut sekä asennetaan kattopollarit turvaköysien kiinnittämistä varten. Myös muutamia rikkoontuneita julkisivulevyjä vaihdetaan ehjiin, hyödyntäen olemassa olevia levyjä. Vesikattotyöt toteutetaan sääsuojattuna.

Kuusamotalo pysyy lähtökohtaisesti avoinna koko työmaan ajan ja talon toiminta huomioidaan työvaiheissa ja ääntä aiheuttavissa töissä ennakkoon. Sisäänkäyntien kohdalla työskenneltäessä on kyseinen sisäänkäynti suljettu, jolloin kulku opastetaan toista kautta. Paikoitusalueen käyttö säilyy normaalisti asiakaskäytössä koko työmaan ajan muutamia rajauksia lukuun ottamatta.

Saneerauksen kesto toukokuu – lokakuun alku 2022. Hankkeen kokonaisurakoitsijaksi on valittu kilpailutuksen kautta Kuusamon Vesikattopalvelu Oy. Hankkeen kokonaiskustannusarvio on 695 000 € alv 0%. Tilaajana Kuusamon kaupunki, yhdyskuntatekniikka.

Ajankohtaiset työvaiheet

• sääsuojaus korkealla osalla valmis
  • vanhan bitumikermikatteen poistaminen käynnissä
  • uuden bitumikermikatteen alustan valmistelu käynnissä