Kuusamon keskustan liikennejärjestelyt – Kitkantien ja Kaarlo Hännisen tien kiertoliittymän alue suljetaan osittain

Kitkantien ja Kaarlo Hännisentien kiertoliittymän alue suljetaan osittain liikenteeltä keskiviikkona 18.8.2021 klo 5:00 – 18.8.2021 klo 18:00 väliseksi ajaksi. Pohjoisesta päin Kitkantietä tuleva liikenne ohjataan kulkemaan Kaarlo Hännisen tien kautta. Kitkantietä etelästä pohjoiseen ajava liikenne ohjataan Maaseläntielle, sieltä Oulangantien kautta aina Vt5:lle asti. Kaarlo Hännisen tieltä suljetaan Oulangantien ja Kitkantien välinen osuus. Sulun aikana kiinteistöille kulku on sallittu.

Sulun aikana kiertoliittymän alueelta poistetaan nykyiset asfaltit ja korotetaan tuleva kiertoliittymä lopulliseen korkoon.

Urakkaan sisältyvien rakennustöiden on tarkoitus olla kokonaisuudessaan valmiit lokakuun 2021 loppuun mennessä. Liikennejärjestelyiden saneerauksella parannetaan alueen viihtyisyyttä ja esteettömyyttä sekä liikenneturvallisuutta. Lisäksi hankkeen yhteydessä rakennetaan uusia kaapelointireittejä ja tietoliikenneyhteyksiä (suojaputkia asennetaan yhteensä yli 6km) sekä saneerataan Kuusamon EVO:n omistamia vesihuolto- ja kaukolämpölinjoja. Hankkeelle on myönnetty EAKR-rahoitusta.

Lue Ely-keskuksen ja Kuusamon kaupungin tiedote seuraavasta linkistä: Kuusamon keskustan liikennejärjestelyt (Mt 18 857)

Lisätietoja hankkeesta Ely-keskuksen verkkosivuilta: www.ely-keskus.fi