Kuusamon keskustan liikennejärjestelyt etenevät

Kitkantien suljettuna ollut Vienantien ja Rantatien välinen alue on avattu takaisin liikenteelle 7.7.2021. Lisäksi Kitkantien ja Kaarlo-Hännisentien risteyksessä on otettu käyttöön aiemmassa tiedotteessa esitetty työnaikainen kiertoliittymä. Alueella liikkujia pyydetään kiinnittämään erityistä huomiota muuttuneisiin liikennejärjestelyihin ja noudattamaan työnaikaisia nopeusrajoituksia sekä väistämisvelvollisuuksia.

Vesihuoltotöiden takia tehtävien syvien kaivantojen takia suojateiden havaittavuus väistämättä paikoin heikentyy.  Autoilijoita pyydetään kiinnittämään erityistä varovaisuutta suojateihin ja ennakoimaan ne laskemalla nopeutta hyvissä ajoin ennen työaluetta.

Työt jatkuvat Kitkantiellä luoteen suuntaan kohti Kaarlo-Hännisentien risteysaluetta. Lisäksi työnaikaista kiertoliittymää laajennetaan vaiheittain töiden etenemisen mukaan. Liikennejärjestelyihin joudutaan tekemään säännöllisesti lyhytaikaisia muutoksia, jotta työ- ja liikenneturvallisuus voidaan taata. Urakan rakennustöiden on tarkoitus olla valmiina lokakuun 2021 loppuun mennessä.

Lue Ely-keskuksen ja Kuusamon kaupungin tiedote kokonaisuudessaan seuraavasta linkistä: Kuusamon keskustan liikennejärjestelyt(pdf)

Lisätietoja hankkeesta Ely-keskuksen verkkosivuilta: www.ely-keskus.fi