Koronapassi on käytössä Kuusamon Liikuntakeskuksessa 8.12.2021 alkaen

Aluehallintoviraston ohjeiden mukaisesti passi vaaditaan jumpparyhmien, kuntosalin, uimahallin, liikuntahallin, jäähallin sekä muiden tilojen (ml. kahvio ja trampoliini) yksittäisten yleisövuorojen 16 vuotta täyttäneiltä käyttäjiltä 31.12.2021 asti.

Kysyttäessä asiakkaan on todistettava henkilöllisyytensä ja ikänsä.

Vakiovuorojen (kuten koulujen ja urheiluseurojen vuorojen) ja tapahtumien järjestäjät ovat vastuussa omien vuorojensa koronaturvallisuudesta, joten Liikuntakeskus ei tarkasta näiden vuorojen käyttäjien passeja. Liikuntakeskus edellyttää, että vakiovuorojen käyttäjät ottavat huomioon kulloinkin voimassa olevat koronaturvallisuusohjeet.

Katsomot (jäähalli, liikuntahalli) ovat suljettuina normaalivuorojen aikana.

Koronapassi tarkistetaan kassalla. Varaudu todistamaan myös henkilöllisyytesi.

Varaa riittävästi tuloaikaa, koska passintarkistus vie oman aikansa.

Hyvitykset. Koska rokotteet ovat olleet yleisesti saatavilla ja maksuttomia niin koronapassin puuttuminen ei oikeuta kausi- tai sarjakorttihyvityksiin.

Myös muut ohjeet ovat voimassa:

• älä tule sairaana tai oireisena
  • pidä etäisyyttä muihin
  • käytä käsidesiä ja pese kätesi
  • puhdista käyttämäsi välineet kuntosalilla.

Koronapassin hankkiminen:

• Lataa koronapassi puhelimeesi tai tulosta se Omakanta -sivulta https://www.kanta.fi/koronapassi.
  • Henkilöt, jotka eivät käytä Omakantaa (esim. ei ole pankkitunnuksia tai suomalaista henkilötunnusta), voivat saada koronatodistuksen tulosteena terveydenhuollosta.
  • Pyynnön voi jättää Kuusamon terveyskeskukseen sähköpostitse koronarokotus@kuusamo.fi. Älä lähetä henkilötunnusta, jos käytössäsi ei ole salattua sähköpostia.
  • Todistus tulostetaan viikon sisällä pyynnöstä. Todistus voidaan postittaa tai asiakas voi sen noutaa sovitusti.
  • Alaikäisen koronarokotustodistuksen voi pyytää alaikäinen itse tai yhdessä huoltajan kanssa. Huoltaja ei voi pyytää todistusta ilman huollettavansa läsnäoloa. Kouluterveydenhuollosta todistuksia ei saa.