Ajankohtaista tietoa koronan vaikutuksista kirjastopalveluihin

Koronarajoitukset vaikuttavat kirjastopalveluihin. Kirjastot voivat olla edelleen auki terveysturvallisuusvaatimuksia noudattaen. Tätä artikkelia päivitetään uuden tiedon perusteella. Päivitetty 23.12.2021.

Kirjastossa asioidessa ei tarvitse koronapassia. Maskin käyttöä suositellaan aina julkisissa sisätiloissa liikuttaessa.

Kirjastossa käydessäsi noudata annettuja hygieniaohjeita ja pidä riittävät turvavälit muihin asiakkaisiin ja henkilökuntaan. Asiakastilojen istumapaikkoja on vähennetty ja siivousta tehostettu.

Aineistoa voi etsiä ja lainata. Kirjastossa voi oleskella, lukea lehtiä tai käyttää asiakaskoneita turvallisuusohjeet huomioiden.

Asiointia on mahdollista nopeuttaa varaamalla kirjoja ja muuta aineistoa noudettavaksi kirjastoon OUTI-verkkokirjastosta tai ottamalla yhteyttä kirjaston asiakaspalveluun. Odota kustakin varauksesta saapumisilmoitus ennen varausten noutamista. Varaukset noudetaan ala-aulasta. Palautuksia voi jättää myös palautusluukkuun sisällä asioimatta (luukku sijaitsee kirjaston ulkopuolella pääovesta oikealla).

Pääkirjaston aukioloajat voit tarkistaa tästä klikkaamalla.

Asiointi kirjastoautossa

Kirjastoauton reitit ajetaan ilmoitettujen aikataulujen mukaisesti. Kirjastoautossa voi asioida korkeintaan kolme henkilöä kerrallaan tai yksi perhekunta. Rajoitus on voimassa myös koulupysäkeillä.

Kirjastoauton aikatauluihin pääset tästä klikkaamalla.

Muista hygienia: kädet, maski ja turvaväli

Pesemällä käsiä, käyttämällä maskia ja huolehtimalla turvavälistä ehkäiset tartuntoja. Pohjois-Pohjanmaan alueellinen COVID-19 koordinaatioryhmä suosittelee noudattamaan THL:n hygienia- ja turvallisuusohjeita.