3.4.2020 - 10:45

Päivystys
Terveyskeskuksen tiedotteita

Neuvontapuhelin

Neuvontapuhelimeen, p. 040 860 0090, voi olla yhteydessä koronavirusta koskevissa kysymyksissä. Puhelimeen vastataan joka päivä klo 8-16 välisenä aikana toistaiseksi. Tuon ajan ulkopuolella kiireellisissä asioissa voi olla yhteydessä päivystyksen numeroon 040 860 8611.

Tällaisia kiireellisiä asioita koronavirukseen liittyen ovat hankalat hengitystieinfektion oireet (korkea kuume, hengenahdistus). Muiden kuin edellä mainittujen oireiden suhteen suositellaan oireenmukaista hoitoa kotona välttäen turhia sosiaalisia kontakteja, noudattaen huolellista käsi- ja yskimishygieniaa ja olemaan tarvittaessa yhteydessä neuvontapuhelimeen seuraavana päivänä.

Terveyskeskuksen flunssapoli

Kaikki hengitystieinfektion oireiden vuoksi arviota tarvitsevat potilaat ohjataan tutkittavaksi flunssapolille. Ennen poliklinikalle tuloa on soitettava klo 8-16 koronapuhelimeen 040 860 0090 ja muina aikoina päivystyksen numeroon 040 860 8611.

Poliklinikan avaamisen myötä kulku suun terveyden huoltoon ja röntgeniin muuttuu terveyskeskuksen järven puoleisille oville. Kulkuopasteita on laitettu ohjaamaan kulkua oikeille oville.

• Suun terveyden huoltoon kulku on J-ovesta (2. krs).
  • Röntgeniin  G-ovesta järven puolelta. Neuvolaan kuljetaan B-ovesta.

Henkisen tuen puhelin

Mikäli koet turvattomuutta, ahdistuneisuutta tai pelkoa, tai tarvitset muuta henkistä tukea, soita henkisen tuen puhelimeen p. 040 860 8110 klo 8-16 välisenä aikana.

Sähköisiä työkaluja koronainfektion oireiden itsearviointiin

• Koronabotti antaa selkeän vastauksen siitä, pitääkö koronasta olla huolissaan: Terveyskylän koronabotti
  • Omaolon oirearviosta saat tarkemman arvion hoitoon hakeutumisen tarpeesta: Omaolo
  • Terveyskylän verkkosivulla Koronavirus (Covid 19) on monipuolisesti tietoa koronasta

Lue lisää muutoksista palveluihin ja aukioloaikoihin sivulta kuusamo.fi/korona

Information and advice on the coronavirus in English:

Tukea oman terveyden ja hyvinvoinnin ylläpitoon

Sähköinen terveystarkastus ja Omahoito

Olemme ottaneet käyttöön Duodecimin palvelut “sähköinen terveystarkastus” ja ”omahoitopalvelu”. Sähköinen terveystarkastus antaa mm. arvion elinajan odotteesta ja tavallisimmista sairausriskeistä. Omahoitopalvelun avulla saat tietoa sairauksiin liittyvistä asioista erilaisten videoiden, verkkokurssien sekä artikkeleiden avulla.

Lue lisää kaupungin verkkosivulta: