11.11.2019 - 14:13

Postilakon vaikutukset kirjastopalveluihin

Maanantaina 11.11. alkanut Posti- ja logistiikka-alan unionin lakko vaikuttaa kirjaston toimintaan tulevina viikkoina.

Varausten noutoilmoitukset ja myöhästymisilmoitukset
Kirjeitse postitettavat varausten noutoilmoitukset ja myöhästymisilmoitukset viivästyvät. Kuitenkin asiakkaan vastuu lainoista tai varausten noudosta säilyy myös lakon aikana. Lainojen seurantaa varten kannattaa ottaa käyttöön tekstiviesti- tai sähköposti-ilmoitukset. Kirjastoasioiden hoitaminen onnistuu myös verkkokirjaston (outi.finna.fi) tai puhelinpalvelun (040 860 8900) kautta.

Sanoma- ja aikakauslehdet
Aamukannossa olevat sanomalehdet eli Helsingin Sanomat, Kaleva, Koillissanomat ja Lapin Kansa tulevat pääkirjastolle normaalisti. Muiden painettujen lehtien jakelussa tulee olemaan häiriöitä. Digitaaliset näköislehdet ilmestyvät normaalisti. Näköislehtiä voi lukea kirjaston asiakaskoneilla osoitteesta epress.fi (sanomalehdet) tai emagz.fi (aikakauslehdet). Kirjaston henkilökunta opastaa tarvittaessa käytössä.

Kaukolainat
Postin kuljettamat kaukolainat voivat viivästyä. Outi-kirjastojen väliset kuljetukset toimivat normaalisti.

Sijainti: