19.5.2017 - 12:13

PoPSTer-hankkeen kuntakierros

Melontaretki Oulankajoella
Avoin tiedotus- ja keskustelutilaisuus sote- ja aluehallintouudistuksesta. Voit katsoa tallenteen tilanteesta verkossa!

Suunniteltu sote- ja aluehallintouudistus on suurimpia hallinnon ja toimintatapojen uudistuksia, mitä Suomessa on tehty. Muutos koskettaa kaikkien kansalaisten palveluja ja tuhansien ihmisten työtä Pohjois-Pohjanmaalla. PoPSTer-hankkeessa luodaan mallit ja toimenpideohjelma siitä, millä tavalla sosiaali- ja terveyspalvelut järjestetään ja tuotetaan Pohjois-Pohjanmaalla 1.1.2019 alkaen.

PoPSTer-hankkeen raportti valmistuu kesäkuun 2017 loppuun mennessä. Se sisältää muun muassa ehdotukset maa-kunnan sote-palveluverkoksi ja toiminta-alueiksi.

Ennen raportin valmistumista PoPSTer-selvitysryhmä käy kiertämässä maakunnassa kuulemassa palautetta jatkotyöhön ja kertomassa alustavista ehdotuksista. Kuntakierros toteutetaan 10 paikkakunnalla toukokuun aikana.

Kuusamon ja Taivalkosken kuntakierros on 19.5. klo 10-12 Kuusamon kaupungin valtuustosalissa, Keskuskuja 6, 2. krs.

Jos Koillismaan kuntakierroksen ajankohta ei sovi, tilaisuuteen voi osallistua myös toisella paikkakunnalla. Aikataulut ja paikkakunnat selviävät liitteestä.

Lue lisää Popster-hankkeesta www.pohjois-pohjanmaa.fi/popster

Katso tilaisuuden tallenne tästä.

Karttapiste: