1.12.2018 - 14:53

OUTI-kirjastojen vanha verkkokirjasto suljetaan 31.12.

OUTI-Finna verkkokirjasto
Vuoden 2019 alusta verkkokirjastoa voi käyttää vain OUTI-Finnan kautta

OUTI-kirjastojen uusi Finna-verkkokirjasto otettiin käyttöön jo tämän vuoden helmikuussa. Ennen vuodenvaihdetta verkkokirjaston käyttäjien kannattaa tarkistaa kumpi versio on tallennettu esimerkiksi selaimien kirjanmerkeissä. Vanha verkkokirjasto on vielä käytössä osoitteessa koha.outikirjastot.fi.

Uusi verkkokirjasto on osoitteessa outi.finna.fi ja siellä onnistuu myös verkkomaksaminen. Suljettavassa Koha-verkkokirjastossa on verkkomaksamista lukuun ottamatta voinut toimia entiseen tapaan. Kirjaston sivustojen käyttäjäseurannan mukaan vanhassa verkkokirjastossa on edelleen tuhansia käyntejä kuussa eli monet kirjaston asiakkaat käyttävät yhä vanhempaa verkkokirjastoversiota. Nyt on aika siirtyä uuden verkkokirjaston palveluiden käyttäjäksi.

Jos vanhaan Koha-verkkokirjastoon on tallennettuina kirjalistoja ja ne halutaan säilyttää, on listat siirrettävä Finnaan vuoden loppuun mennessä. Lista tallennetaan omalle tietokoneelle, mistä sen voi ladata uuteen Finna-verkkokirjastoon. Listojen siirtämistä varten tulee kirjautua sekä vanhaan että uuteen verkkokirjastoon.

Kirjalistojen siirtäminen vaihe vaiheelta (pdf).