19.6.2019 - 15:39

Maankäyttö- ja rakennuslakia uudistetaan

Kaupunkisiluetti auringonpaisteessa
Vastaa kyselyyn ja vaikuta

Maankäyttö- ja rakennuslakiuudistuksen tavoitteena on

• yksinkertaistaa alueidenkäytön suunnittelujärjestelmää
  • kehittää rakentamisen ohjausta
  • tukea kansalaisten mahdollisuuksia vaikuttaa omaa elinympäristöä koskevaan suunnitteluun ja päätöksentekoon
  • varmistaa, että lakiteksti on selkeä ja johdonmukainen

Tässä kyselyssä pyritään kuulemaan asiakkaita, joilla on kokemusta etenkin kaavoitukseen ja maankäytön suunnitteluun liittyvistä muutoshankkeista. Muutoshankkeita ovat esimerkiksi kaavoitus, talon rakentaminen, lunastusmenettely, tonttijako, katusuunnittelu tai muu vastaava ympäristön maankäytön muuttamisen hanke tai päätös, jonka kunnan tai valtion viranomainen hyväksyy.

Uudistuksen valmistelusta vastaa ympäristöministeriö. Lisää tietoa maankäyttö- ja rakennuslain uudistuksesta löytyy sivustolta http://www.mrluudistus.fi.

Tervetuloa vastaamaan. Kyselyn tarkoituksena on kerätä tietoa kansalaisten näkökulmasta maankäyttö- ja rakennuslain uudistamisen tueksi. Vastaa kyselyyn tästä: Asiakaskokemus kaava- ja maankäytön suunnitteluun liittyvissä muutoshankkeissa. Kyselyyn vastaaminen kestää noin 10 minuuttia, ja se on avoinna 15.8.2019 asti.

Kysely löytyy myös otakantaa.fi-sivustolta nimellä Kysely asiakaskokemuksista kaavoitukseen ja maankäytön suunnitteluun liittyvissä muutoshankkeissa