7.10.2020 - 19:45

Liikennemerkki Muu vaara
Kaupungin terveydensuojeluviranomainen ja ELY-keskus tiedottavat

Kuusamon kaupungin terveydensuojeluviranomainen tiedottaa

Tänään 7.10.2020 hieman ennen klo 16 tapahtui Riekintiellä Suininginkosken sillalla liikenneonnettomuus, jonka seurauksena Suininginjokeen päätyi n. 5 m3 naudan lietelantaa.

Tapahtuman seurauksena ulosteperäisten bakteerien määrä on todennäköisesti lisääntynyt Suininginjoessa sekä mahdollisesti myös Suininginjärvessä Suininginkosken alapuolisessa vesistössä.

Varotoimenpiteenä Kuusamon kaupungin terveydensuojeluviranomainen suosittelee, että Suininkijärvestä otettua pintavettä ei käytettäisi 14.10.2020 saakka astioiden pesuvetenä tai juomavetenä ilman veden keittämistä ennen käyttöä. Terveydensuojeluviranomainen pyytää lisäksi huomioimaan, että pintaveden käyttö talousvetenä, erityisesti juomavetenä, ei ole muutoinkaan suositeltavaa.

Lisätietoja antavat terveysvalvonnan johtaja Vesa Kuosku puh. 040 777 7477 sekä ympäristötarkastaja Hannu Kesti, puh. 040 731 6826, etunimi.sukunimi@kuusamo.fi.

ELY-keskus tiedottaa

Riekintie 18876 on katkaistu liikenteeltä Suininginkosken sillan kohdalla.

Silta vaurioitui 7.10. tapahtuneessa liikenneonnettomuudessa niin pahoin, että ylikulkeminen ei ole turvallista. Onnettomuudessa traktorin vetämän lietelantavaunun aisa katkesi sillan kohdalla painuen sillan kannesta läpi ja vaurioittaen myös sillan muita rakenteita.

Kiertotie on järjestetty Kärpänkyläntie 8670 -  Hirvasahontie 8671 - Kivirannantie 18873 eli Heikkilä - Taipale - Hänninen kautta. Sillan vauriot tutkitaan pikimmiten ja korjaus aloitetaan mahdollisimman pian.

Lisätietoja antaa:

Koronavirus 2020
23.10.2020
Koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilanteen vaikutukset Kuusamossa. Tutustu myös alueelliseen koronatiedotussivustoon.
maisemakuva.jpg
22.10.2020
Kysely on tarkoitettu sairaanhoidon vastaanottopalveluiden asiakkaille, jotka asioivat terveyskeskuksessa 26.10 - 13.11.2020 välisenä aikana