14.1.2019 - 15:31

Kuusamo 150 unelmaa -kampanja onnistui yli odotusten

Kuusamo 150 unelmaa.jpg
Päätös- ja kiitosjuhla unelmien toteuttajille 28.1.2019

Kuusamo 150 -juhlavuoden kunniaksi toteutettu 150 unelmaa -kampanja onnistui yli odotusten. Suuria ja pieniä unelmia toteutettiin nyt päättyneessä kampanjassa yli tavoitteen ja parasta olivat siihen sitoutuneet vapaaehtoiset, kiittelevät kampanjan järjestäjät.

“Kampanja osoitti yhteisöllisyyden ja yhdessä tekemisen voiman. Ikäihmisten unelmia toteuttivat vapaaehtoisten lisäksi lukuisat yritykset ja yhteisöt, joista jokaiselle sydämellinen kiitos”, kiteyttää unelmatyöryhmä ja jatkaa “Semmoista lähimmäisen hoksaamista ja hoksauttamista arkipäivään. Siitä kasvaa vielä parempi Kuusamo meille kaikille”.

Hetkittäin unelmista oli jopa pula, sillä ikäihmiset ovat tyytyväisiä elämäänsä eikä heiltä heidän omien sanojensa mukaan puutu mitään. Tarkalla korvalla olemme kuunnelleet ja etsineet unelmia myös rivien välistä. Kun unelma sitten löytyi, se toteutettiin yhdessä kampanjan järjestäneiden organisaatioiden, vapaaehtoisten auttajien sekä yritysten turvin.

Kuusamon juhlavuoden aikana toteutettujen unelmien kirjo oli laaja. Hautausmaavierailuja, ongintaa, jalkahoitoja, vierailu Rukalla, oman idolin tapaaminen, kirkkovenesoutu, poroajelu ja taideteoksen tekeminen olivat kaikki asioita, joista ikäihmiset unelmoivat. Toteuttajat saivat kiitokseksi kunniakirjan. Kampanjassa toteutettu Yksin jouluaan viettävien jouluaaton tapahtuma varmasti lunasti paikkansa tulevillekin vuosille.

Kampanjan hengen toivotaan jäävän elämään Kuusamossa. Viime kädessä juhlavuoden viesti on, että lähimmäisen kuunteleminen ja yhdessä tekeminen tuovat hyvää mieltä kaikille osapuolille.Kuusamo 150 unelmaa -kampanjan järjestivät Kuusamon seurakunta ja kaupunki yhdessä Vanhassa vara parempi ja Tuuhan Völöjyyn -hankkeiden kanssa.

Kuusamo 150 unelmaa -kampanjan päätös- ja kiitosjuhla unelmien toteuttajille järjestetään Kuusamon seurakuntatalolla ma 28.1.2019 kello 18. Kahvitus klo 17.30-18.