6.8.2018 - 10:59

Kuusamo 150 -juhlavuoden vapaa-ajanasukkaat

Suoma ja Raimo Yli-Suvanto

Kuusamon 150 -juhlavuoden vapaa-ajanasukkaat ovat pariskunta, jotka tunnetaan aktiivisina kulttuurin ystävinä. He ovat taiteentekijöitä, jotka toiminnallaan ovat saaneet taiteen pariin lukuisia uusia, eri-ikäisiä aikuisia ja lapsia. He ovat Kuusamon vapaa-ajanasukkaita, joiden viipymät paikkakunnalla ovat pidentyneet niin, että Rovaniemen koti lienee nykyisin kakkosasunto.

Oman taiteen tekemisen ja taidenäyttelyiden lisäksi he ovat järjestäneet ja olleet mukana järjestämässä useita kulttuuritapahtumia Kuusamossa. Viime kesänä soi Metsäsinfonia-yhteisötaidepahtuma, jossa lapset ja nuoret sävelsivät ja esittivät valmistamillaan soittimilla äänimaiseman. Tänä kesänä oli vuorossa kaikille avoin suuri maalaustapahtuma Helene Schjerfbeckin syntymäpäivän ja Kuvataiteen päivän kunniaksi.

Kuusamon 150 -juhlavuoden 2018 vapaa-ajanasukkaat ovat Suoma ja Raimo Yli-Suvanto Vuotungin kylästä. Valinta julkistettiin mökkiläistapahtumassa Kirkkokedon koululla lauantaina 4.8.2018.

Raimon kuvauksen metsästä voi varmasti moni vapaa-ajanasukas ja kuusamolainenkin jakaa: ”Metsä on minun ympäristöni, ihmettelyn ja ihailun kohde. Siellä liikun, ajattelen ja tunnen, viihdyn ja rentoudun. Metsän käsittelystä kannan huolta, taitamattomia hakkuita murehdin, onnistuneista iloitsen”.

Lisätiedot:
Tuomo Hänninen