4.9.2019 - 10:31

Kenelle vuoden vanhusmyönteinen palkinto?

Sydänsolmut
Vanhusneuvosto valitsee vanhusmyönteisen palkinnon saajan kuntalaisten ehdotusten joukosta.

Viidennen kerran peräkkäin vanhusneuvosto hakee kuntalaisten ehdotuksia vanhusmyönteisen palkinnon saajaksi.

Kriteerinä on, että vanhusmyönteinen henkilö, yhteisö tai taho osaa ottaa erityisellä tavalla huomioon ikäihmisten tarpeet ja on konkreettisesti kehittänyt omaa toimintaansa sen mukaisesti samalla edistäen vanhusmyönteistä ilmapiiriä kunnassa. oi toimia laajasti kuusamolaisen arjessa tai myös pienemmissä yhteisöissä.

Vuonna 2019 vanhusneuvosto painottaa erityisesti ikäihmisten keskuudessa tapahtuvaa vapaaehtoistyötä.

Vanhusneuvosto haluaa olla tältäkin osin vahvistamassa kuusamolaista ikäystävällisyyttä ja nostamassa esiin tärkeää työtä, mitä tehdään paljon etenkin virallisen työn ulkopuolella. Missä vain, kuten kyläyhteisöissä, naapurustoissa, järjestöissä ja yritystoiminnassa voidaan tehdä hyvin merkittäviä juttuja, joilla edistetään kaiken ikäisten, myös ikäihmisten, mahdollisuutta olla tasavertaisena jäsenenä yhteiskunnassa vaikka toimintakyky saattaa olla jo rajoittunutta.

Lähetä ehdotuksesi perusteluineen 20.9.2019 mennessä osoitteeseen Toimintakeskus Porkkapirtti, Porkkatie 2 tai sähköpostilla pirkko.peltoniemi(a)kuusamo.fi.