7.6.2019 - 18:17

HossaBussilla kätevästi kansallispuistoon

Hossabussin aikataulujuliste - Kesä 2019

HossaBussi on enemmän kuin siirtymismuoto paikasta toiseen. Sen avulla kansallispuistoon pääsevät niin matkailijat kuin paikkakuntalaiset, ja samalla hoidetaan Hossan kansallispuiston sisäistä liikennettä.

Bussiyhteyttä voi hyödyntää käymällä Hossan lomakylästä tai Kuusamosta Julmalla Ölkyllä tai Suurpetokeskuksessa. Kuusamosta ja Rukalta voi tehdä päiväretken Suurpetokeskukseen, Värikalliolle tai Julmalle Ölkylle.

Aikataulujen suunnittelussa on huomioitu Kuusamon lentovuorot sekä Oulun bussi- ja junayhteydet. Bussi liikennöi ajalla 3.6. - 7.8.2019.

Lataa Hossabussin aikataulu kuvatiedostona tästä

Älyliikenne 2020 –hanke

Hossabussi liittyy Älyliikenne 2020 -hankkeeseen. Hankkeessa tavoitellaan hiilidioksidipäästöjen vähentämistä ja ympäristöystävällistä liikkumista.Kuusamon lentoaseman vaikutusalueella on neljä kansallispuistoa, Oulanka, Hossa, Riisitunturi ja Syöte sekä Venäjällä Paanajärvi. Jotta koko matka kotoa kansallispuistoon olisi mahdollista ilman omaa autoa, käynnistettiin HossaBussin reitin, sen toteutuksen ja digitalisoinnin suunnittelu.

Lisätietoja: Tauno Korpela, Naturpolis Oy, projektisuunnittelija, Älyliikenne 2020 –hanke,
tauno.korpela@naturpolis.fi, p. 040 712 0257