12.2.2020 - 14:46

Alakylän latu on avattu

Kimmeltävä lumi

Alakylän latua ylläpidetään jatkossa Rukan Talvijärveltä Konttaisjärvelle nauhareittinä. Latu käy järven eteläpäässä tekemässä lenkin ja mittaa sille tulee noin 12 km. *)

Huomio Alakylän latua hiihtävät: Purnujärvellä on uveavantoja, joten hiihtäjiä pyydetään pysymään reitillä. Lisäksi on huomioitava, että Viipusjärven kodalta Rukan suuntaan, noin 100 m matkalla on vettä ladulla. Toivomme kelien pakastumista ja kuivumista.

Liitteenä latukartta.

Muut viikolle 8 avattavat yhdysladut avataan viikon 7 viikonloppuna.

Hiihtoreiteistä ja niiden ylläpidosta lisää verkkosivuilta http://www.kuusamo.fi/hiihtoreitit. Ajankohtaisen tiedon latujen kunnosta, tilanteesta ja vaikeusasteesta saat reaaliaikaisesta reittipalvelusta http://kunto.fluentprogress.fi/LATUKUUSAMO/

*)Alakylän latu, kuten pääosin muutkin latureitit, perustuvat maanomistajien kanssa tehtyihin käyttösopimuksiin. Maanomistajan irtisanottua latureittisopimuksen Alakylän latua ei voida ylläpitää entisessä laajuudessaan. Näin ollen Konttaisjärveltä lähtevä Välivaaran ja Ala-Pessarin kiertävä vajaan 4 km reittiosuus jää pois.